zaterdag 28 april 2007

PVMultimedia seo contest tip

Ik zal nog even een tip voor jullie plaatsen. Het is namelijk zo dat ik al veel geleerd heb in deze contest. En een manier om te leren is door te kijken wat anderen doen. Je kunt het ook nog eens voor je eigen pvmultimedia seo contest pagina gebruiken. Want wat een ander kan kan jij natuurlijk ook! Ik heb bijvoorbeeld de hele top 10 al doorgenomen. Ik weet nu wat iedereen aan offpage optimalisatie doet, wat voor onpage optimalisatie ze doen, welke voordelen ze ten opzichte van anderen hebben enz. Hierdoor heb ik zelf ook nieuwe manieren gevonden om mijn contest pagina beter te optimaliseren, om meer backlinks te krijgen en om mijn eigen voordelen in te zetten tegen anderen. En dat doe ik ook! Alles wat anderen doen, kan ik ook natuurlijk! En als ik dan nog even een beetje meer doe, doe ik het zelfs beter! Zoals Jeffrey op zijn blog al mooi zei:

Op het eerste zicht heeft Wouter dezelfde taktiek als de Willy Wortelclub: backlinks uit het verre Polen
Met de Willie Wortelclub bedoeld hij degenen die echt verstand hebben van SEO namelijk Dawid, Ulco, Joost. De echte concurrentie zijn eigenlijk Ulco, Joost, Dawid en André. En dat zijn dus ook de pagina's waar ik met uitzondering naar gekeken heb. En heb hetzelfde gedaan als Dawid, backlinks gezocht vanaf die poolse websites om te worden geïndexeerd. Verder zie ik bij de anderen nog weinig gebeuren dus daar valt ook niet veel van te leren maar ik zie bijvoorbeeld bij alle anderen in de top 10, dat ze veel gebruik maken van hun eigen netwerk, verder zie ik blogs opduiken die veel gebruik maken van bold, italic en underline. Ook zie ik dat er gebruikt gemaakt word van rss feeds. Sommigen linken vanaf iedere blog post naar hun hoofddomein. Enzovoorts... Zo kan ik nog wel even doorgaan. Ga jezelf eens afvragen waarom ik op de derde positie sta en waarom Jeffrey op de eerste positie staat? Waarom Andre zo'n hoge positie heeft in verhouding met de ingestoken tijd die hij erin stopt? Waarom er zoveel blogspots in de top 10 staan? Of beter gezegd is er misschien een verband tussen de blogspots en de andere webpagina's in de top 10?

Kortom kijk naar de concurrentie, dan weet je wat je zelf moet doen, daar kun je van leren en voor je andere websites gebruiken. Dat is een manier om deze pvmultimedia seo contest te winnen. Als je zelf minder kennis hebt dan anderen, de kennis van anderen opzoeken.

Geen opmerkingen: