maandag 7 mei 2007

PVMultimedia SEO Contest

Misschien is het jullie al opgevallen maar ik ben veel bezig met het bepalen van mijn positie in Google door tussen de resultaten door te kijken. Zoals dat kleine onderzoekje van vorige week waarin ik niet gepost heb. Verder zul je zien dat ik in meerdere posts geen of weinig de woorden pvmultimedia seo contest gebruik. Ook zie je in veel post titels dat ik die niet optimaal gebruik, ik zet in veel blogtitels niet de woorden pvmultimedia SEO contest. En... hier komt mijn super geheime wapen die na deze post niet meer geheim zal zijn..... De title- en H1 -tag! Ik heb al eens eerder geblogt over het belang van de title tag en hoe ik daarover denk. Nu moet het je zijn opgevallen dat ik de hele contest al onzin in deze tag had staan. Waarom? Kijk maar even naar de volgende geschiedenis van mijn ranking in google voor pvmultimedia seo contest:

De eerste twee weken stond ik op ongeveer de zevende positie in google voor pvmultimedia seo contest. Ik had als title tag: pvmultimedia seo contest. Mijn pagina was gecashed met die title.

Toen bedacht ik mij dat iedereen dat deed, en dat het dus geen nut had! Ik begon dus langzaam een plan te bedenken om die title tag tegen de deelnemers te gebruiken. Ik kwam op het idee de title tag en de h1 tag hierbovenaan de pagina te verwaarlozen: ik zette er onzin in. Allereerst veranderde ik de tag in haha ik win. Meteen de volgende keer dat de pagina opnieuw gecashed werd stond ik op de 4e pagina. Met als titel van de listing: haha ik win! Nou goed mooi niet dus met die positie. Maargoed, later had ik de title veranderd in hmmm... misschien win ik toch niet!?. Maar dat doet er niet toe, het ging erom dat ik met alleen die title tag het kon maken naar de 7e plek vanaf de vierde pagina. Dat zegt dus heel wat over de title tag en de H1 tag! Namelijk dat die ontzettend belangrijk zijn! Maar dat zegt ook wat over mijn echte positie, namelijk de plek ergens op de 4e pagina.

Ik heb al die tijd mijn title tag niet in pvmultimedia seo contest veranderd! Tot nu toe zelfs! Waarom? Omdat ik toch al weet wat mijn positie is! Namelijk een paar posities hoger dat mijn echte positie in Google! Ik sta op dit moment 8e voor met een pagina die GEEN TITLE EN GEEN H1 GEBRUIKT!!! Terwijl deze html elementen de harde kern van SEO zijn, heb ik ze weten te verwaarlozen door middel van offpage optimalisatie!

Ik ben dus offpage gaan optimaliseren voor deze pvmultimedia seo contest blog. En uiteindelijk wist ik de derde positie te bereiken voor pvmultimedia seo contest, zonder het gebruik van de title tag en de H1 tag! Dat was dus mijn ware positie! Maar als ik toen die title tag en H1 had geoptimaliseerd had ik misschien wel gestegen voor de keywords pvmultimedia SEO contest! Maar dat was toen nog te vroeg, ook met het vooruitzicht op Kreta. Ik heb dus gewacht, tot nu. Het is nog ongeveer 24 dagen tot het einde van de pvmultimedia seo contest. Het wordt dus tijd om mijn echte ranking te laten zien. Ik ga dus binnekort, misschien vandaag, misschien ook later de title tag en de h1 tag veranderen in pvmultimedia seo contest. En kijken of mijn plan zal werken.

Helaas duurt de seo contest nog maar een dag of 24 en heb ik nog te veel backlinks achter de hand. Ik heb nog de netwerken van 2 websites die ieder duizenden pagina's hebben, ik heb nog een 'linkbom'. En op web 2.0 gebied kan ik ook nog heel wat verichten. Totaal misschien een paar uurtjes werk, maar een grote impact op mijn ranking, aangezien ik met 1 'linkbom' en een beetje web 2.0 al de achtste positie behaal. Ik moet dus die laatste 'backups' voor de PVMultimedia SEO contest dus tegelijk het web opknallen als de title tag, dat is jammer, want dan kan ik niet zien hoe groot de title tag en de h1 tag impacht zal zijn.

Nu begint de pvmultimedia seo contest dus echt, jullie hebben je ranking weten te bemachtigen met de factoren: tijd, onpage en offpage. Ik met alleen tijd en offpage. Onpage komt nu pas!

Oh nog even dit, om de post nog even te rekken en jullie wat bezig te houden terwijl ik mijn echte positie in neem, waarom heb ik in hemelsnaam voor de title tag en de h1 tag gekozen?
Omdat dit de twee belangrijkste elementen in onpage optimalisatie zijn, dit weet iedereen, en iedereen kan Google manipuleren door er belangrijke keywords in te zetten. Dit is zo'n beetje het eerste wat je doet als je een pagina optimaliseerd voor Google, maar als je het niet doet heb je nog altijd je title tag en h1 tag achter de hand om nog even de laatste jump naar eeuwige roem te maken :)

Beschouw dit als een wijze les voor in de toekomst. Het heeft voor jullie nu geen nut meer omdat het einde al te dicht bij is, daarom vertel ik het ook :D

Nog veel succes allemaal in de pvmultimedia seo contest, en we zullen zien wat de uitwerking van dit alles zal zijn.

Geen opmerkingen: